Blog

Geplaatst op door

Beter relatiemanagement door geïntegreerde communicatie!

Wanneer je de eerstvolgende keer om je heen kijkt in een café, bar of elders waar veel wordt gewerkt op laptops, moet je maar eens opletten hoeveel communicatiemiddelen er worden gebruikt. Is het niet telefonisch, dan is het via de e-mail. Is het niet via de e-mail? Dan is het via social media. Ook niet via social media? Dan kan het ook nog eens geïntegreerde communicatiesystemen zijn.

Een zeer recentelijk voorbeeld is een integratie van twee systemen van Microsoft. Namelijk, Skype en Microsoft Lync. Sinds kort is het mogelijk om te videobellen tussen beide systemen, daar waar het voorheen nog niet mogelijk was.

In een eerdere blog van Belcentrale is al eens aandacht gegeven aan ”Collaboration Software”, dit is een onderdeel van geïntegreerde communicatiesysteem.

Het is eigenlijk te gek voor woorden hoeveel informatiestromen er mogelijk zijn in huidige bedrijfsprocessen. Door dergelijke informatiestromen kan een kennisdatabase gecreëerd worden door bedrijven, om zodoende een voorsprong te creëren in het relatiemanagement. Alle informatie van de klant is namelijk overzichtelijk in kaart gebracht door de geïntegreerde communicatie van diverse systemen waardoor het bedrijf een meerwaarde creëert voor klantbehoud.

Klantbehoud is goedkoper dan klantenwerving

Maar hoe kan een integratie van systemen ervoor zorgen dat de bedrijfsuitvoering erop vooruit gaat? Ten eerste is het voor een bedrijf moeilijker om aan informatie van nieuwe klanten te komen, dan informatie van huidige klanten uit te breiden.

Achter de klantgeschiedenis van jouw bedrijf, maakt geïntegreerde communicatie het mogelijk om bepaalde bedrijfsprocessen te vergemakkelijken. Denk hierbij aan het overdragen van klantgegevens naar een bepaalde afdeling. Maar ook het opvragen van bepaalde klantgegevens, kan hierbij vergemakkelijkt worden. De combinatie van juiste planning, balans in werkpatronen, de werknemerskwaliteiten en geïntegreerde communicatiesystemen zorgt ervoor dat bedrijfsdoelen efficiënter behaald kunnen worden.

geintegreerde communicatie

Deel dit bericht op:

Je gebruikt een verouderde browser!

Update je browser om deze website correct te bekijken.

Update mijn browser nu

×