Blog

Geplaatst op door

4PSA over onze samenwerking

Een Unified Communications Love Story, VoipNow & CloudTelefonie Provider Belcentrale:

Meer dan tien jaar geleden alweer begon het allemaal.
In 2006 startte VoipNow op de  Unified Communication markt. Cloud telefonie provider Belcentrale was een nieuwe telefonie provider uit Rotterdam, Nederland. Wat eerst leek op een simpele crush, groeide uit tot een langdurige vruchtbare samenwerking met respect, professionaliteit en wederzijds vertrouwen als sterke basis. Dit artikel beschrijft dit partnerschap, en hoe dit zich heeft ontwikkelt over de loop van een decennium, in de hoop dat jij deze inzichten/ervaringen kunt gebruiken in jouw onderneming.

Geschreven op 3 April 2017 door Emilia Bratu – https://blog.4psa.com/voipnow-cloud-communication/

 

VoipNow  liep altijd vooruit op haar tijd

VoipNow was in 2006 het eerste VoIP controlpanel voor Hosting- en internetproviders. Het kwam met een multi-tentant architectuur, een installatie proces van minder dan 30 minuten, een real-time billing engine, en vernieuwende telefonie mogelijkheden.
Niet verassend;  VoipNow verzamelde in zeer korte tijd veel gebruikers..

Het platform was natuurlijk speciaal toegesneden en ontwikkeld voor serviceproviders en gaf hun de mogelijkheid om betrouwbare en betaalbare VoIP-services aan te bieden aan hun klanten. In het kort, het was een hypermoderne plaatsvervanger voor traditionele PBX-boxen.  In het verleden en heden is VoIPNow voor veel serviceproviders een vector geworden naar nieuwe markten, uitbreiding en hogere winsten.

Protagonist, een webhosting bedrijf ontstaan in 1999, gebruikte de oplossingen van 4PSA al meerdere jaren.  Hierdoor zagen zij een kans op de markt voor hosted telefonie.  Voor dit doel werd Belcentrale in het leven geroepen. Dit gebeurde slechte enkele dagen na lancering van ons platform, in Juni 2006. Belcentrale werd de derde VoipNow gebruiker en de eerste Nederlandse telefonieprovider wie een VoIP oplossing aan het MKB aanbood.

In het begin had Belcentrale drie VoipNow servers. In minder dan één jaar, werd dit uitgebreid naar een VoipNow setup van 6 servers : 3 Asterisk servers, en 3 gateway servers met Kamailio. Dankzij de 4Grid setup, werd het mogelijk voor service providers om VoipNow te gebruiken voor enterprise telefonie oplossingen, SIP trunking, wholesale en media gateway diensten. De 4Grid setup kon tot 250 gelijktijdige gesprekken ondersteunen, een enorm concurrentievoordeel voor een opkomende provider als Belcentrale.

De tijd zal het leren

Door de jaren heen heeft Belcentrale veel verschillende versies van VoIPNow ervaren die geleidelijk aan is uitgegroeid tot het cloud communicatie platform van vandaag.

Momenteel heeft Belcentrale 30 VoipNow infrastructuren en één gateway opgezet gebaseerd op een gedistribueerde architectuur. Deze hardware nodes worden gedraaid op de laatste versie van VoIPnow. Klanten verbinden met de VoipNow PBX servers welke alle oproepen door de gateway stuurt. Elke eindgebruiker heeft een extensie op de gateway, waar de provider alle kosten voor oproepen in de gaten houd. Belcentrale heeft ook VoipNow’s API gebruikt om haar eigen interface te bouwen, waar alle diensten kunnen worden beheerd en verkocht.

Door de jaren heen is het VoipNow platform de motor geworden achter alle Belcentrale producten. Hiermee helpt VoIPnow de provider  haar portfolio uit te breiden en haar klanten beter te bedienen.  Vandaag de dag, opereert Belcentrale ook op het mobiele netwerk als volwaardig serviceprovider.   Belcentrale biedt een breed scala aan cloud oplossingen, waaronder geavanceerde zakelijke telefonie, mobiliteit, breedband, online samenwerkings-software, CRM software, online backup en hardware.

In hetzelfde schuitje

Met een imposant klantenbestand van 30,000 MKB’s uit verschillende bedrijfstakken, focust Belcentrale zich niet op een bepaalde branche. In feite levert Belcentrale communicatiediensten aan een grote verscheidenheid van bedrijven zoals bakkerijen, reisbureaus en callcenters van grotere ondernemingen als Jet Airways, Malaysian Airlines, Softlayer en Concave.

Het sleutelwoord voor Belcentrale is ontzorgen. Zij willen het simpel houden voor hun klanten. Hierom bieden ze niet alleen een complete oplossing maar bieden ze hun klanten ook gratis trainingen om te begeleiden naar optimaal gebruik van geleverde diensten.

Multitenancy

Belcentrale heeft een groot klantenbestand. Zonder VoipNow’s multitenancy, was dit moeilijk te beheren. VoipNow’s op rollen gebaseerde, multi-tenant architectuur stelt de provider in staat om op elk niveau van beheer makkelijk te controleren en maakt het distribueren van middelen aan klanten op basis van configureerbare rechten en beperkingen simpel.

Belcentrale Team

Pay-as-you-go licenties

Belcentrale ziet de pay-as-you-go licentie als een groot voordeel, tot op heden ongeëvenaard door andere betaalbare platformen. Het geeft de provider de mogelijkheid om met zeer weinig tot geen investering te kunnen starten.  Op deze manier kunnen hun klanten, MKB’ers, in hun eigen tempo groeien en toch vanaf het begin van geavanceerde telefoniediensten profiteren.

Real-time gesprekskosten

VoipNow’s ingebouwde billing engine maakt het Belcentrale mogelijk om specifieke oplossingen te bieden die voldoen aan de eisen van de Nederlandse markt. Tegelijkertijd minimaliseert het platform de gespreksrouteringskosten en helpt de klanten een grote besparingen op haar telefonierekening, wat in deze markt natuurlijk een belangrijk verkooppunt is.

Call center tools

Klanten van Belcentrale kunnen gemakkelijk veel inkomend verkeer  ontvangen dankzij VoipNow’s call center tools zoals keuzemenu’s, wachtrijen, doorschakelingen naar werknemers op andere locaties. De virtualisatie functie van extensies biedt de mogelijkheid tot flexwerken. Ook de realtime rapportage van het platform over callflows en statistieken helpen hen bij het verbeteren van de prestaties en activiteiten van de call-agents. Vooral voor callcenters die moeite hebben met doelen en overheadkosten.

Kostenbesparende API’s

Belcentrale gebruikt SystemAPI, een SOAP web service beschikbaar in VoipNow om alle klantenaccounts/rekeningen te maken op de PBX servers en de gateway. De API kan ook gebruikt worden voor het in kaart brengen van alle telefoonnummers naar de betreffende PBX.  Momenteel richt Belcentrale zich op integratie van telefonie met de software pakketten van haar klanten. Hiernaast implementeren ze ook dashboards, wachtrijen en andere statistieken. Het ultieme doel hiervan is om callcentermanagers te helpen om prestaties te beoordelen en de productiviteit te verhogen.

Betrouwbare, vaardige ondersteuning

Wanneer, zoals bij Belcentrale, de communicatie van 30,000 bedrijven afhankelijk is van jouw hosted PBX product, is een directe toegang tot technische ondersteuning voor klanten cruciaal. Belcentrale is trots op de samenwerking met het Professional Service Team van 4PSA die hun voortdurend bijstaat bij installatie en configuratie.

10 jaar samen één gezamenlijk doel

Het VoipNow platform heeft de afgelopen 10+ jaar veel vooruitgang geboekt, denk hierbij aan internationale erkenning en het opbouwen van een reputatie voor innovatie in de UC industrie. Gedurende deze periode is Belcentrale als een echte partner geweest die meegewerkt heeft aan de ontwikkeling van het platform.

Samenwerking is de volgende stap

Wij blijven toegewijd aan het voortdurend verbeteren en vernieuwing van het VoipNow platform, waardoor de providers hun portfolio kunnen uitbreiden met samenwerkingsservices voor kleine- en middelgrote bedrijven.

Hubgets, onze nieuwste oplossing voor zakelijke communicatie en samenwerking,stelt aanbieders in staat om nieuwe klanten te winnen die voorheen alleen bij de grote marktleiders in de telecombranche terecht konden

  • Gecentraliseerde communicatie en directe toegang tot gedeelde bronnen
  • Chat, spraak, video, delen van bestanden en het delen van schermen in één interface
  • Real-time, happiness indexvoor meer productieve teams. Minder afleiding, onderbrekingen en geluiden : betere focus op werk.
  • Sneller betrokken en dus eerder een team
  • Website: het online visitekaartje met chat, stem en video’s

Zoals in elk soort samenwerking is wederzijds vertrouwen en eerlijke zorg voor elkaar de enige manier om te groeien!

“Het meest waarderen wij de geweldige ondersteuning en hightech-standaard van alle werknemers van 4PSA“

Karim Bourjila, Belcentrale Sales Team

Onze sterke betrokkenheid bij partners als Belcentrale is terug te zien in de constante inspanningen die we investeren om onze producten te perfectioneren. Dit, zodat onze partners nieuwe groeimogelijkheden creëren en hun klanttevredenheid vergroten.

 

Deel dit bericht op:

Je gebruikt een verouderde browser!

Update je browser om deze website correct te bekijken.

Update mijn browser nu

×