Blog

Geplaatst op door

Regio voor regio iedereen over op VoIP

Kent u dit gezegde: Langzaam aan dan breekt het lijntje niet? Het geldt ook voor de overgang die wij hebben ingepland voor de digitalisering van ons WLR klantenbestand. WLR staat voor Wholesale Line Rental – de dienst waarbij een telecomaanbieder – Belcentrale in dit geval – de volledige klantrelatie, inclusief facturering kan overnemen van KPN of een andere aanbieder van vaste telefonie.

Wat is er aan de hand?

KPN heeft aangekondigd dat per 1 september 2019 alle enkelvoudige en meervoudige ISDN1/2 en meervoudige PSTN niet meer beschikbaar zijn voor klanten van KPN en van KPN Wholesale. U leest er meer over op de website van KPN. Dit houdt in dat bijna iedereen die nu nog via ISDN of analoge lijnen belt of faxt, of via deze lijnen alarm of pindiensten heeft lopen per 1 september 2019 geen werkende lijn meer heeft. Dat moeten we natuurlijk voorkomen!

Digitaliseringsslag

Het alternatief voor ISDN en analoge telefonie, is telefonie via internet, ook wel bekend als VoIP.  Het afgelopen jaar hebben we WLR-klanten al herhaaldelijk gevraagd om over te stappen naar digitale telefonie. Veel klanten hebben hier al gebruik van gemaakt en zijn nu over op VoIP.

Voordelen van VoIP

Bij deze overstap ontvangt u van Belcentrale kosteloos telefoontoestellen voor iedere werkplek.
U betaalt noch digitaliseringskosten noch voorrijkosten.
In veel gevallen is telefonie via internet zelfs goedkoper dan via het traditionele netwerk.

Stappenplan digitalisering

Omdat het nog een aanzienlijke hoeveelheid van tienduizenden oude aansluitingen betreft, heeft Belcentrale heeft een strategie ontwikkeld voor de digitalisering van het bestaande WLR-bestand.
Vanaf 1 januari 2018 gaan we alleen nog maar per regio de bedrijven benaderen waarvan de telefonie, alarm en pin nog niet zijn gedigitaliseerd. Deze klanten ontvangen een maand van tevoren een brief, gevolgd door e-mails indien een reactie uitblijft. We verzoeken klanten contact met ons op te nemen om een afspraak te plannen met een monteur. Los van een aantal administratieve handelingen, dient er namelijk ook in het pand van de klant het een en ander aangepast te worden. We moeten dus daadwerkelijk fysiek aanwezig zijn voor de omzetting.

Blijft een reactie uit? Omdat we de digitalisering niet langer kunnen uitstellen, wordt de aansluiting op een gegeven moment daadwerkelijk geporteerd. U bent vanaf dat moment niet meer bereikbaar totdat onze monteur op uw locatie de fysieke omzetting heeft uitgevoerd. We zorgen ervoor dat uw inkomende gesprekken automatisch worden doorgeschakeld naar een voicemail. Van elk voicemailbericht ontvangt u een email.

We vragen u om uw medewerking en/of geduld

Vanwege de omvang van deze digitaliseringsslag geven we momenteel sterk de voorkeur aan onze regionale aanpak. Heeft u een WLR-aansluiting, wacht u dan rustig tot we u benaderen voor de digitalisering. Neemt u zodra u post van ons ontvangt zo snel mogelijk contact met ons op om een afspraak met de monteur te plannen: 088 – 3333 4444 6.

We begrijpen dat september 2019 nog ver weg lijkt, maar als we als we onze regionale aanpak volgens planning uitvoeren, lukt het net op tijd.

Zo zorgen we er samen voor dat we voor 1 september 2019 klaar zijn.

Deel dit bericht op:

Je gebruikt een verouderde browser!

Update je browser om deze website correct te bekijken.

Update mijn browser nu

×